Total Pageviews

Wednesday, April 27, 2011

HJÄLP TACK!

Jag behöver råd från alla som kan tänkas ge mig den...

Here goes:

Jag har blivit erbjuden ett jobb på ett stort fastighetsbolag i Linköping. Tjänsten är en driftförvaltartjänst och låter hur intressant som helst! Ett kommunalägt företag som är väldigt stora med hyresgäster såsom skolor, brandstationer bland annat. Tjänsten är från 1 augusti, en enligt mig bra lön (med tanke på att jag har NOLL erfarenhet) och folket som jobbar där verkar kanon. MEN, det är enbart ett grav.vik i ett år. De kan inte garantera att det kommer finnas en tjänst till mig efter den tiden även om de anser det troligt. Så ni förstår mitt dilemma. Gå från ett arbete där lönen är väldigt osäker men som jag tycker är väldigt roligt och som är en fast tjänst, eller ta detta jobb där jag har en fast lön, ett arbete som VERKAR mycket givande och roligt och i ett bolag som ger bra cred att ha arbetat för.

Eftersom jag arbetar non-stop i stort sett och inte hinner ringa alla som jag vill ha råd ifrån skriver jag en allmän förfrågan här. Snälla hjälp mig!!

4 comments:

Annie S said...

Du vet vad jag tycker...;) Vi är ju i så fall i ungefär samma sits. Jag har bara vikariat fram till sommaren och sen kaaaaaaaaanske det kommer någon öppning, men jag oroar mig inte :) Så duktig och ambitiös som du är kommer de aldrig att vilja släppa dig! Ta det ta det ta det! Jag sa ju att du skulle få det!

M said...

Ingen tvekan. Ta det.

malin said...

Min bror satt i samma sits som dej och då va det inte ens ett grav vik utan ett sommarjobb. Men han slängde sej ut och han tvekar idag inte en sekund på att han gjorde de. och eftersom han jobbade på så bra så har han nu idag en fast heltids tjänst där istället =)

Ibland måste man våga.

Tänk att det GER dej en massa erfarenhet och en till post att sätta i CV´t om du nu behöver söka nytt sen när det är slut.

men isf är de ju ett år tills dess så de behöver du ju inte tänka på nu ;)
Bara att få en vad du tycker är bra lön som man vet trillar in på kontot varje månad ger ju lugn åt själen.
Skulle iaf ja tycka.

Lycka till!
Kramar

Elin said...

Klart du ska ta det Bell!! :) ingen tvekan, de kommer inte vilja släppa dig sen. och om inte annat så öppnar det många dörrar! PUSS