Total Pageviews

Wednesday, November 30, 2011

Tiden går fort...

Länge sen igen..som vanligt verkar det som. Håller bloggen uppdaterad ett tag, sen kommer livet i vägen och den glöms bort..

Just nu är det mest jobb som gäller. Långa dagar och hektiska mest hela tiden. Oerhört roliga dock! Chefen har lovat att jag ska få besked om min framtid till jul, dvs om jag kommer jobba mitt vikariat ut och sedan se mig om efter annat jobb eller om jag kommer få vara kvar på fast tjänst. Han har redan sagt att han vill att jag ska få vara kvar och att han ska göra vad han kan för att det ska ske, men det måste ju finnas en tjänst också. Jag vet vad jag vill, jag hoppas bara att det kan gå vägen för min del den här gången. Känns som att jag har haft så mycket motgångar att det är dags att någonting går som jag vill för en gångs skull. Håll tummarna för mig!

I övrigt...håller precis på att antibiotikakur nr 322. Denna gång ska jag äta antibiotika i tre månader, för att förhoppningsvis en gång för alla få bukt på mina njurar och urinvägar. I maj gjordes en utredning, röntgen mm av mina njurar men fick ingen återkoppling så gissade att det var bra. Har inte mått bra sen dess, haft ont och känt mig trött och hängig men tänkt att det nog bara är fibron som spökar lite extra. Istället visar det sig att mina testsvar hade fastnat på vårdcentralen och inte nåt fram till mig, och att testerna inte visade bra värden eller bra röntgen vilket resulterade i den långa antibiotikakuren. Blir utredning igen efter den så jag hoppas den ger resultat och att jag kan få må bättre. Min kropp samarbetar ta mig tusan aldrig med mig..

Nu ska jag hoppa ner i min härliga säng och njuta av några timmars sömn innan morgondagens arbetsdag!

2 comments:

M said...

Jaha, du lever iafa.. ;D
Man började nästan undra..

Klart vi håller tummarna för bästa Bellan, vi håller tårna också.

Den där sjukvården är inte att lita på alls! Morr

Annie S said...

Men lilla vän! Fy för kropp som inte vill fungera.

Jag håller tummar och tår för att du får stanna kvar hos lejonen :) och så hoppas jag att vi kan träffas snart...