Total Pageviews

Monday, January 23, 2012

Klagoblogg

Det nya året har mestadels bjudit på sjukdom vilket inte alls är välkommet!! Förkylningar som inte går över, ständig huvudvärk och feber som kommer och går. Nu hoppas jag att jag fått hela dosen för 2012.

Lite förändringar har skett mor 2011. Största förändringen är väl att Kalle har börjat med ett annat jobb, fast på samma firma. Han gick mastutbildning och reser nu över hela Sverige i veckorna och klättrar i master. Detta innebär att vi går tillbaka till att bara ses på helger som vi gjorde när vi träffades och Kalle gjorde lumpen. Känns väl inte jätteroligt om jag ska vara ärlig, det blir ensamt i veckorna. Som det ser ut nu så kommer det vara så i ett halvår, sen vet han inte mer. Vi har fixat det förut, så det gör vi ju nu med, men det är ändå trist att gå tillbaka till ett ha ett helgförhållande när man vant sig vid att ha varandra nära hela tiden.

Har varit hemma från jobbet pga sjukdom men tänkte försöka mig på att jobba imorgon. Inte bästa dagen att komma tillbaka på då jag har en mastodontdag att ta tag i imorgon, jobb mellan kl 7.30-19. Men det ska väl gå med lite vilja :)

Ser fram emot torsdag när jag äntligen får träffa älskade Maria igen. Hon är på kurs i Linköping så vi ska gå ut och äta middag och umgås! Härligt!

1 comment:

Annie S said...

Haha jag läste mas-utbildning och undrade varför i hela fridens namn Kalle ville bli dal-mas...?!!
Hoppas du får bli frisk snart! Och så var det där med att träffas snart också...Love you darling!