Total Pageviews

Thursday, January 27, 2011

Ångest

Fan just nu känns det mesta tungt.

Jag vet inte hur jag ska göra med mitt jobb. Jag älskar jobbet, tycker det är så otroligt roligt och givande...MEN jag tjänar inga pengar. Och med inga pengar menar jag inte att jag har en låg lön. Jag tjänar bokstavligt talat inga pengar. Nästa månad kommer jag ha ca 2000 kr i lön. INNAN skatt. Jag pallar inte det här längre.

K går hemma och är nedstämd över att han inte hittar jobb och jag försöker att hålla humöret uppe men det är så oerhört svårt när jag själv kämpar i det tysta med mina egna jobbproblem. Jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill inte söka nytt jobb men fortsätter det såhär så har jag inget val. Jag vill inte ge upp för jag älskar det här yrket, men nu har jag gett det ett år. Enligt mitt årsbesked från 2010 tjänade jag 127000 kr innan skatt. Det blir ca 7000 kr/månad efter skatt. Det vill säga, jag har mindre pengar som mer än heltidsarbetande än vad jag hade som student. Som student har man dessutom möjlighet att jobba extra och tjäna lite mer. Nu kan jag inte skaffa ett till jobb för jag jobbar redan mer än heltid.

Vad ska jag göra?!?

1 comment:

Annie S said...

Det måste vara något fel på den här veckan, allt är ju bara skit.

Tyvärr är det ju så att man behöver pengar för att leva. Jag vet att du älskar ditt jobb men du kanske ska prova livet som ekonom ett tag? Väg fördelar mot nackdelar och tänk lika mycket med hjärtat som med hjärnan.

Jag tror på dig!