Total Pageviews

Thursday, September 8, 2011

Guldkant på tillvaron

Efter en hel dag ute på fastighetsmöten med vaktmästare och rektorer, med mycket klagomål över att saker inte gjorts osv (saker som inte ens jag har varit och petat i utan som gjorts innan min tid) så var det guld värt när chefen kommer in och säger att han tycker att jag gör ett grymt jobb och att det inte bara kommer ifrån honom utan ifrån många håll och kanter. Gud vad det kändes skönt att höra. Ibland kan man känna sig så otillräcklig, framförallt när mitt jobb egentligen går ut på att reda i saker som går sönder/är fel/blir skadat av yttre påverkan osv. Det är lixom ingen som ringer och säger "jag ville bara säga att ventilationen i våra skolor är toppen" :)

Underbart fantastiska kollegor, ett superroligt jobb och faktiskt en hel del glada hyresgäster gör ändå mina dagar otroligt härliga och givande. Jag är så tacksam över att jag fått den här möjligheten och oavsett om det inte blir mer än det här vikariatet så var det utan tvekan värt att säga upp sig från en fast tjänst. SÅ VÄRT!

Hur mycket jag än älskar mitt jobb ska det faktiskt bli skönt med helg nu. En sista fullspäckad dag sen ska jag njuta av två dagars ledighet! Herregud så skönt!

2 comments:

Annie S said...

Go Belle!!! Om jag jobbar på någon av "dina" skolor så ska jag ringa och tacka för den fantastiska ventilationen :)

M said...

Haha, "tack för ventilationen" klockrent!
Något annat som är klockrent är att höra positiva tongångar om din tillvaro, det gillas SKARPT!
PUSS