Total Pageviews

Sunday, December 17, 2006

Hemma igen..o stressigt som vanligt

Jaha i torsdags efter ca tre timmar bilfärd var man åter hemma i Linköping.Var rätt slut efter den långa dagen och resan så vi damp i säng ganksa fort.Fredagen var hektisk men kul..Åkte till mamma o lämnade en liten julpresent till henne.Hon blev så rörd att hon började gråta..sen var det dags att åka till syrran och hjälpa henne lite med flytten..det gick bra fast jag myste mest med Leia..men jag har ju nåt o skylla på, för jag är ju aldrig hemma så jag tycker att jag ska ha första tjing på henne :D det tycker nog alla tyvärr..sen började jag bli hungrig för frukosten stod jag mig ju inte på så länge...det bestod nämligen av lite tandkräm som jag råkade svälja när jag borstade täderna på morgonen.Åkte hem till mamma igen och fick i mig lite mat. sen ville mamma ha hjälp med lite inredning i badrummet så det slutade med att jag stod o balanserade på en stol och torkade deras badrumsskåp tills det sken och var fint..sen kom syrran och maria med Alva som de hämtat från dagis.Ett riktigt energiknippe det där.Fin som få :D Då bar det av till stångåstaden för att syrran skulle få hämta nycklarna till deras nya lägenhet.Sen hem till syrran, vidare till mamma och pappa, lagade mat, åt mat och sen bar det av till stan för ett biobesök med Dig. The Holiday. Riktigt riktigt bra film.satt och log under hela filmen nästan!Sen äntligen fick jag åka hem och vila..för att nästa stressiga dag skulle börja..

Men men, nu sitter jag iaf hemma hos mina päron o dricker lite kaffe.Dem bar sig iväg för att köpa julklappar till mig.Tur att det var till mig, annars hade jag nog blivit lite sur att dem lämnade mig här alldeles ensam med en brorsa i koma på nedervåningen.Får se om jag får nåt liv i honom...Nej nu ska jag inte tjata mer om mitt underbara liv!Snart är det jul!jippi!

1 comment:

Annie S said...

Hej bejb! Roligt att kommunicera genom bloggen :) Har mått piss hela helgen (jobbade idag fast jag inte mådde helt 100%). Tror att jag reagerar på penicillinet...både bra och dåligt. Jag hoppas jag blir bättre av lite vila imorrn...Vill gärna fika med dig nåndag men då vill jag va' friskare! Stora kramar till dig