Total Pageviews

Wednesday, August 17, 2011

Golf och annan skit

Alltså det här med att vara skvallerkåt är ju sjukt konstigt!! Okej, det kan vara riktigt gött att få höra någonting som gör att man bara måste ringa ens bästa vän och skrika ut "VET DU!!!!", men att lixom leta efter skvaller, söka upp den och riktigt frossa i andras elände...Nej va!? Inte helt ok kan jag tycka...Aja..

Andra veckan på jobbet börjar gå mot sitt slut. Stormtrivs är bara förnamnet. Dagarna flyger fram och jag får erfara hur det är att jobba för ett stort företag som framförallt är oerhört välorganiserat. Det är underbart! Jobbet är en utmaning varje dag, det är stressigt, rörigt och upponer men helt underbart!!! Jag längtar efter att gå till jobbet och det där magontet som förr befann sig vanemässigt i mig varje kväll har jag inte ens en antydan till. Hur härligt som helst! Jag är inte naiv och tror att jag ska gå i ett lyckorus över jobbet för alltid, jag kommer hata det stundtals och inte vilja gå upp ur sängen på morgonen, men just nu är det toppen och det tänker jag njuta av!

Idag började Kalle spela golf så nu kommer jag inte bara behöva höra pappa och brorsan prata om backswings, puttar och green hela tiden, nu ska jag även behöva lyssna på oavbrutet prat från min kära pojkvän om dessa saker. En timme hos mamma och pappa kändes som 80 och tillslut fick jag nog av golfsnacket och drog med mig karln hem. Nu funderar jag ju självklart på vad jag kan börja sysselsätta mig med så jag också har något att prata sönder Kalle med.....Aaa det tål att tänkas på :)

2 comments:

Annie S said...

Härligt att du trivs så bra vännen! Vi vet ju båda att magont inför att gå till jobbet inte är OK.
Jag vill också hitta nåt fritidsintresse...har börjat spela ukelele bara för att fördriva tiden ;)

M said...

Min vän, jag anar mig till positiva tongångar och hoppas att de får styra framöver!
PUSS!